Strefa porad, Inspiracje

Prezenty korporacyjne – czy są i jaka jest ich rola?

Prezenty korporacyjne - czy są i jaka jest ich rola? 1

Czemu firma daje prezenty?

Firmy mają swoje interesy i nastawione są na zysk, czemu więc wiele z nich daje prezenty swoim klientom i kontrahentom? Mówiąc w największym skrócie – bo im się to opłaca. Prezenty korporacyjne należy traktować jako działanie inwestycyjne. Inwestuje się w poszerzenie grupy swoich klientów, inwestuje w wizerunek, w rozpoznawalność. To także metoda współzawodnictwa z konkurencją. Drobne upominki i rozmaite gadżety są standardem od dawna – począwszy od międzynarodowych gigantów, skończywszy na jednoosobowych działalnościach. Długopisy z logiem, breloczki to już klasyka i banał, a jednak wciąż spotykamy je na każdym kroku. Czemu to służy? Ano choćby podstawowej funkcji marketingu – budowaniu rozpoznawalności. Takie obrandowane elementy zostają w ludziach. Nagle zaczynają oni rozpoznawać daną markę, dostrzegać ją spośród gąszczu innych i może to być właśnie zasługa… zwykłego długopisu z logiem.

Eleganckie prezenty korporacyjne

Gadżety produkowane masowo to jedna strona prezentów korporacyjnych. Nieco inną rolę spełniają eleganckie prezenty, które otrzymują klienci lub kontrahenci. Tu wchodzi element budowania i rozwoju relacji, co działa na tej zasadzie jak to jest w zwykłych relacjach międzyludzkich. Podarunek może sprawić, że klient będzie patrzył na firmę z większą sympatią, a podświadomie czuł nawet wobec niej wdzięczność, co z kolei w perspektywie czasu może przysłużyć się firmie. Podarunek może być także przyczynkiem do zainicjowania nowej relacji biznesowej lub wznowienia takiej, która gdzieś z czasem przygasła. Prezent może być także formą podziękowania za owocną współpracę i jednocześnie podtrzymywać zaangażowanie po to, by kontynuować ją dalej.

Prezenty, które budują relacje

Należy pamiętać, że prezent korporacyjny musi być odpowiednio wyważony. Elegancki, ale nie ociekający bogactwem. Nie może narzucać odbiorcy poczucia skrępowania, ani tym bardziej dawać wrażenia, że chcemy go prezentem przekupić. Należy też zdecydowanie wystrzegać się wszelkiej tandety, bo to zostanie natychmiast przełożone na postrzeganie firmy. Prezent korporacyjny powinien być wysmakowany, a jednocześnie możliwie uniwersalny, a więc niejako łatwy do zagospodarowania czy wykorzystania dla większości ludzi. Podobnie jak w relacjach biznesowych, kluczowe jest tutaj duże wyczucie. Prezent korporacyjny mówi o nas – o naszej jakości, profesjonalizmie, powadze. Ze względu na to bardzo istotna jest oprawa prezentu. Powinien być to prezent dopięty na ostatni guzik. Grawery, wysmakowana estetyka, personalizacja podnoszą jego wartość znacząco. Spersonalizowany prezent powie klientowi czy kontrahentowi, że jest traktowany indywidualnie i może w związku z tym liczyć na więcej. Warto też pamiętać, by symbolika i skojarzenia, jakie rodzi prezent były pozytywne i nie budziły żadnych kontrowersji – szczególnie politycznych czy światopoglądowych. Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe refleksje można śmiało powiedzieć, że drzewka z podarujdrzewko.pl są doskonałym rozwiązaniem, gdy chodzi o elegancki, zindywidualizowany prezent korporacyjny. Estetyczne, znaczące, a jednocześnie uniwersalne. Ich wielkim atutem jest także perfekcyjna oprawa i duże możliwości personalizacyjne.